• Nieuwsbrief
  • Adverteren en contentmarketing
  • Contact
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
  • Nieuws
  • Achtergrond
  • Evenementen
  • Video
  • Magazines
    • Alle Magazines
  • Vacatures
  • Personalia
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
ITchannelPRO
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten

Enreach 1Banner_Marieke_Bita Capestone Capestone-1144x350 C-IT community

Interview Mei Lin Parisius, Customer Experience Consultant Customeyes

"Winstgevende groei door klantgericht werken"

07-11-2024
Mei Lin - Customeyes
Deel op LinkedinDeel op FacebookDeel via WhatsappDeel via mail

Mei Lin - CustomeyesOrganisaties zijn erop gericht om dagelijks te leveren volgens afspraak. Er gaat veel aandacht naar het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen. Customeyes ziet echter dat veel IT-organisaties er onvoldoende in slagen om echt te luisteren naar de klant. ITchannelPRO gaat in gesprek met Mei Lin Parisius. Zij zorgt als Customer Experience Consultant dat organisaties echt luisteren naar hun klanten. Wat ziet zij in de sector en wat is de gemene deler bij organisaties die hierin excelleren?

Veel bedrijven die willen groeien, focussen zich vooral op het aantrekken van nieuwe klanten. Terwijl het behouden van bestaande klanten en het begrijpen van hun wensen pas echt leidt tot winstgevende groei. Klantgericht werken is dus een must. Mei Lin: “Maar vraag eens rond bij je mensen: hoe doen we dat eigenlijk? Hoe zit dat in jouw organisatie? Waarschijnlijk kan dit worden verbeterd.”

Verschuiving van leverancier naar strategisch business partner

Klantgerichte organisaties zijn volgens Mei Lin in staat om de behoeften, wensen en verwachtingen van klanten dagelijks te vertalen naar succesvolle strategieën. Dit zorgt voor meer tevredenheid en betere producten of diensten. ”We zien een verschuiving in de markt; klanten hebben een andere rolverwachting van organisaties dan een aantal jaren geleden. Waar eerst een deskundige en betrouwbare softwareleveranciers-relatie volstond, is er nu behoefte aan strategisch partnerschap”, weet Mei Lin. “Dit partnerschap vraagt naast deskundigheid ook om andere kwaliteiten. Er zijn veel organisaties die business laten liggen omdat zij zich onvoldoende bewust zijn van deze veranderende verwachtingen en/of omdat zij onvoldoende weten hoe zij met deze verwachtingen om moeten gaan. Dat is zonde, uit onze onderzoeken blijkt namelijk dat er veel vertrouwen is in de kennis en kunde van organisaties.”

Vijftal uitdagingen

“We zien in onze onderzoeken dat organisaties in de markt voor een vijftal uitdagingen staan”, aldus Mei Lin. Volgens haar staat de sector in de breedte onder druk door flinke concurrentie en een tekort aan gekwalificeerd personeel. “Bedrijven moeten zich doorlopend onderscheiden door toegevoegde waarde te bieden en snel in te spelen op technologische vooruitgang. Het tekort aan talent maakt het lastig om teams op te bouwen die zowel divers als deskundig zijn, wat essentieel is voor het succes op lange termijn in een snel evoluerende markt.”

Mei Lin: “Hetzelfde geldt voor aansluiting houden op veranderende klantbehoeften. Klanten verwachten dat hun partners proactief meedenken en bijdragen aan het wegnemen van hun toekomstige uitdagingen. Ze zoeken naar meer dan alleen functionele oplossingen en willen een naadloze gebruikerservaring en persoonlijke ondersteuning. Organisaties moeten dus beschikken over specialistische kennis om effectieve oplossingen te ontwikkelen voor verschillende sectoren.”

Waarom werken aan klantgerichtheid?

Klantgerichtheid is volgens Mei Lin essentieel voor organisaties omdat het hen helpt beter in te spelen op de snel veranderende verwachtingen van klanten. Door continu te luisteren naar de behoeften van de klant en hierop in te spelen, kunnen bedrijven niet alleen klanttevredenheid verhogen, maar ook een voorsprong nemen op de concurrentie.

In de sector veranderen technologieën en klantwensen razendsnel. Door regelmatig klantinzichten te verzamelen en deze om te zetten in concrete verbeteringen, kun je voldoen aan basisverwachtingen en tegelijkertijd strategische relaties opbouwen”, zegt Mei Lin. “Dit leidt tot tevreden klanten én positioneert je organisatie als een waardevolle partner die kan meedenken over langetermijnoplossingen. Hierdoor versterk je de klantrelatie en verbeter je je concurrentiepositie in een steeds veeleisender markt.”

Maar klantgerichtheid gaat volgens Mei Lin verder dan alleen beloftes doen. Het vraagt om transparantie en authenticiteit. Klanten prikken snel door oppervlakkige marketing heen en verwachten dat bedrijven écht luisteren en reageren op hun wensen. Organisaties die hierin investeren, bouwen vertrouwen op én blijven ook relevant. “Organisaties die excelleren beschikken over specialistische kennis, kunnen proactief meedenken vanuit (markt-)ontwikkelingen en tonen betrokkenheid op strategisch niveau”, besluit Mei Lin.

Customeyes is expert op het gebied van klantgericht werken en deelt veel kennis over dit thema. Bekijk bijvoorbeeld vrijblijvend de Webinar-serie ‘Customer Experience in de IT-sector’. Kijk voor meer informatie op www.customeyes.nl en volg Customeyes op LinkedIn om op de hoogte te blijven.

(dit artikel verscheen eerder in ITchannelPRO magazine #04-2024)

Tags: ITchannelPRO Magazinemarketing

GerelateerdeBerichten

Indy Veldt Telador

Indy Veldt over geslaagd partnerevent en toekomst van Telador

2025/07/22
Odido Peter Gijzenberg 1_G3_light

Peter Gijzenberg van Odido over 5G Internet voor Bedrijven

2025/07/21
Volgend bericht
Leeg Datacenter NAP

De noodzaak van digitale soevereiniteit

Uitgelichte Vacatures

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Business Administration Specialist

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Inside Sales Executive

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

TP-link-logo-400

TP-Link zoekt: Pre Sales Engineer

door Rashid Niamat
15-07-2025
0

Upcoming Event

NLconnect Breeduit Jaarcongres 2025

11-09-2025 - 20:00

Vision Unfold

23-09-2025 @ 13:00 , more

Smart Living Society: slimmer en vitaal thuiswonen

24-09-2025 - 19:30

Omada Solution X Partner Event 2025

10-09-2025 - 15:00

European Resilience Summit – Den Haag

14-10-2025 @ 10:00 , more
View All Events
Bekijk alle evenementen
itchannelpro logo

ITchannelPRO is hét kennisplatform voor de circa 10.000 Telecom en IT-business partners en geldt als de primaire informatiebron in het IT-kanaal in Nederland.

Overige publicaties
Circulaire IT
DatacenterWorks
InfosecurityMagazine
CloudWorks
Business & IT

Over ITchannelPRO

  • Over ITchannelPRO
  • Tip de redactie
  • Adverteren en contentmarketing
  • Nieuwsbrief
  • Abonneren
  • Adreswijziging doorgeven
  • Contact

Contact

Varenmeent 5
1218 AN Hilversum

035 204 1000
info@itchannelpro.nl

ITchannelPRO is onderdeel van LuteijnMedia BV

  • Privacybeleid
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Colofon

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon

Altijd op de hoogte blijven?

Wil je niks missen? We houden je dagelijks op de hoogte van het laatste nieuws! Je kunt je aanmelden voor onze nieuwsbrieven door het formulier in te vullen.

Wil je de nieuwsbrief uiteindelijk toch niet meer ontvangen? Geen probleem! Je kunt je op elk moment weer afmelden.

Inschrijven
Geen resultaten
Bekijk alle resultaten
  • ‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’
  • ‘Partners zijn de belangrijkste schakel’
  • Aboneren CloudWorks
  • Aboneren InfoSecurity Magazine
  • Abonneren
  • Abonneren Datacenter works
  • Adreswijziging doorgeven
  • Adverteren en contentmarketing
  • Adverteren in ITchannelPRO Magazine #1
  • bedankt voor het aanmaken van contact
  • Bedankt voor het aanmaken van een bericht
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuw evenement
  • Bedankt voor het aanmaken van een nieuwe vacature
  • Bedankt voor het abonneren op de nieuwsbrief
  • Bedankt voor het abonneren op ons Magazine
  • Bedankt voor het adverteren
  • Bedankt voor het tippen van de redactie
  • Bedankt voor het wijzigen van uw adres
  • Bedrijf
  • Bedrijf toevoegen
  • Bedrijvengids
  • CEO Jean-Paul Weterings van Exertis Benelux over Microsoft Teams:
  • Circulaire-IT magazine
  • Cloudworks magazine
  • Colofon
  • Compliant en veilig met Microsoft Teams
  • Contact
  • Cookie verklaring
  • Datacenter works magazine
  • De Nationale CyberSecurity Monitor 2020
  • Digitaal dossier
    • Benieuwd naar het ecosysteem van MS Teams?
    • Deelnemen aan het digitaal dossier rondom Circulaire IT?
  • Digitale telecomorganisatie
  • Disclaimer
  • Evenementen
  • Evenementen
  • Event Archive Item
  • Event Detail
  • GD Archive Item
  • Grote vraag naar Adoptify-ondersteuning van Microsoft 365 en MS Teams
  • Home
  • InfoSecurity Magazine
  • ITchannelPRO magazine
  • Jabra Evolve2-headsets zetten de nieuwe standaard
  • Locatie
  • Logitech & Microsoft: al veertig jaar een goed huwelijk
  • lorem20254
  • Lydis met Yealink koploper in MS Teams-hardware
  • Magazines
  • Nieuwsbrief
  • Nuvias UC; specialist bij uitstek
  • Over ITchannelPRO
  • Plaats een vacature
  • Place Archive Item
  • Place Detail
  • Places
  • Poly: de kracht achter waardevol menselijk contact en samenwerken​
  • Privacybeleid
  • Stapsgewijs overstappen van Skype for Business naar MS Teams is noodzaak
  • Start-up Anyroute biedt resellers platform met telefonie via Microsoft Teams
  • Telefonie of communicatie, het is een groot verschil
  • Terms and Conditions
  • ThemaTeam stelt het werkveld en de belevingswereld van medewerkers voorop
  • Tip de redactie
  • Vacature dashboard
  • Vacatures
  • Video
  • Visie Mark Meerbeek van Ditox op toekomst van (samen)werken
  • Voice-DNA voor de digitale werkplek
  • Whitepaper Nieuwe rol van het dealerkanaal in online marketing en sales
  • Wijzigen
  • Zoekpagina

© 2022 ITchannelPRO | Beheer: Growing Lemon